streda 17. januára 2018

Cesko-moravský výlet 2015

5-7/06/2015

Poznámky z cesty (Scestné poznámky)

5.jún

Stretnutie gangu je naplánované na 5.6., o 10:00 na pumpe vo Vlčkovciach. Keďže sa „nič nevydarí podľa plánu“ (staré čínske príslovie), stretávame sa o 10:15... Nasleduje dotankovanie a krátka porada k ceste.

Zhruba o 10:30 konečne vyrážame na cestu. Obchádzame Trnavu, smerujeme cez Boleráz, v Trstíne odbáčame na Moravský Sv. Ján.

O 11:20 máme malú zástavku v neznámej dedinke a pokračujeme ďalej. Pred mostom cez Moravu sa stretávame s ďalším členom gangu a už sme kompletníJ

Vchádzame na rakúske územie a pár metrov ideme po neasfaltovanej ceste (v rekonštrukcii). Ďalších pár hodín strávime na vedľajších ale širokých a kvalitných „poľných“ cestičkách. Pomaly ale prichádza čas obedu. Až na tretí pokus sa nám podarilo nájsť pohostinný biergarten v centre mestečka Hollabrunn. Prvé prekvapenie sme zažili, keď nám čašníčka oznámila, že môže ponúknuť len 4 (štyri) alkoholfreie Bier... Ale majiteľ to napravil takmer biblickým zázrakom, keď piatimi gulášmi nakŕmil deviatich hladných bikerov (premenil ich na gulášové polievky). Kávu už sme radšej neskúšali, aj keď čašníčka tvrdila, že tej majú dosť.

Okolo 15:00 pokračujeme ďalej. Nasleduje ešte pár zástaviek, tankovaní a malých občerstvení. Pred 18:00 sme v Česku, Nová Bystřice a už za chvíľu sa vybaľujeme pri penzióne Dobré časy (Jindřichuv Hradec). Počas večeri dochádza k mimoriadnej udalosti s jedným nemenovaným členom výpravy, počas ktorej sme overili našu tímovú spoluprácu v krízových podmienkachJ.

6.jún

Ráno, okolo 9:30 opúšťame ubytovanie a smerujeme na Českým Krumlov. Pred 11.hodinou sme na mieste, parkujeme pred zámkom a ideme na prieskum. Vychutnávame si pekné výhľady na mesto, skvelú českú kuchyňu a atmosféru stredovekým uličiek.

Treba poznamenať, že mesto urobilo na nás taký dojem, že v ten deň sme ho navštívili ešte razJ. Potom už gps-ka nás viedla do Prahy. Vidíme rybníky, zámočky a iných bikerov. Objavili sme spustu takmer poľných cestičiek, pričom niektoré z nich spôsobovali nie len fyzickú ale aj psychickú záťaž... Vibrácie na rozbitých cestách boli niekedy také intenzívne, že som pochopil aj iný význam známej hlášky Marsellusa z Pulp Fiction: „Tvá prdel pozná středověk!“ (v origináli „I'm 'a get medieval on your ass“)...

Okolo 18:00 vidíme hrad Karlštejn. Ale ešte predtým prechádzame cez dedinku s ľubozvučným názvom Pičín (len pre zaujímavosť info z wiki: „První písemná zmínka o obci pochází z roku 1289. Název obce pochází buď z latinského slova piscina - rybník, jelikož je v okolí množství rybníků; nebo ze staroslověnského pěčina, tedy hezké místo“).

Výstup na Karlštejn (pešo!!!) sme vynechali, snáď inokedy, keď bude hrad sprístupnený aj motorkárom... Ale dolu sme si dali kávu a čapované nealko.

Ešte niekoľko kilometrov a sme v Ořechu pri Prahe. Čaká nás penzión U baróna Prášila, kde sa ubytujeme a presúvame sa k Šaňovému bratovi Martinovi. Jeho pohostinnosť nenarušila ani pokazená pípaJ. A ďakujeme mu aj za ubytovanie (on vie prečo:))!

7.jún

Odchádzame o 9:30, čaká nás dlhá cesta späť. Aby sme ju trochu „skrátili“, volíme klasickú diaľnicu. Cca. o 2 hodiny sme pri Brne, kde si dávame na pumpe fast food. Potom schádzame s hlavného ťahu a smerujeme na Lednice. Tam sme okolo 15:00. Potešilo nás parkovisko zadarmo (len pre motorkárov). Prehliadku parku si vynechávame a uprednostňujeme posedenie v chládku pri pive. V Ledniciach sa lúčime s Milom a ideme domov cez Hodonín, Senicu, zase Trstín, Trnava a nakoniec Nitra (okolo 19:00).

Zhrnutie

Účastníci: Šaňo, Laco, Katka, Valér, Eva, Milo, Marek, Vlaďa a Vlado.

Dĺžka trasy: viac ako 900 km
Trasa (samozrejme, toto je len pôvodný návrh, realita bola trochu iná)